VB26 Inject & Valve Cleaner
Introduktion
VB26 Inject & Valve Cleaner er formodentlig den kraftigste dyserens på markedet. Den er udviklet til at afløse en dyr dyserense maskine hvor besværlig og tidskrævende arbejde er nødvendigt! VB26 påfyldes direkte i brændstoffet. Ved udskiftning af brændstoffilter fyldes VB26 direkte i filteret, opstartes 10 sek. og slukkes igen, start bilen efter 5 min. og kør en tur. VB26 er ikke kun udviklet til at rense dyser, hvilket i sig selv er ret nemt, men også i at “overleve” forbrændingskammeret og rense udstødningsventiler, turboens fanblade, EGR ventilen og FAP/DPF filtret. Produktet ændre formel under forbrændning og skaber nye luftbårne dampe. VB26 kan bruges på alle typer benzin og diesel motore, fra den først “Benzin” el. “Diesel” forbrændingsmotor og op til de seneste generation af MultiJet el. FSI. Enhver motor der er blevet behandlet vil glæde sin ejer med fornyet ydelse. Efterfølgende behandling med VB33 Tank & Inject Cleaner ved hvert service, for at forebygge og undgå fremtidige problemer.
A Forurering
Du kan reducere dit forureningsniveau med op til 50% ved kørsel i 10 minutter, bland 1 dåse VB26 (300 ml.) pr. 15 liter brændstof. Konsentrationen af VB26 og brændstoffet gør at rensningen fortsætter indtil alt brændstof er opbrugt max. 3 dåser ved fuld tank! (65 liter)
Anvend VB26 inden du næste gang tager til syn og får målt forureningsniveauet.
1 dåse VB26 300 ml. er nok til behandling af op til 65 liter benzin el. diesel. under normale forhold og til at vedligholde.
B Forbrænding
Nogle af komponenterne i VB26 reagere direkte på carbon aflejringerne i forbrændingskammeret. Indoldet af 1 dåse vil reducere op til 75% af aflejringerne i en Amerikansk V8 motor der har kørt 150,000 km. I tilfælde af større problemer brug minimum 2 dåse VB26 med mindst muligt brændstof i tanken, dog minimum 5 liter.
C Udstødningsventiler
De dampe der “overlever” forbrændingskammeret fortsætter med at rense bl.a udstødningsventiler, så en evt. “elefantfod” opløses så en bedre kompression opnås. For at fjerne aflejringerne helt, brug 2 dåser VB26 med mindst muligt brændstof i tanken, dog minimum 5 liter Kør en længere tur på 30 – 40 km. så produktet får optimal virkning.
D EGR & VGT Turbo
Den fordamped tåge i udstødningsgasserne kommer med op igennem EGR ventilen og turboen hvor de variable fanblade renses. Normalt vil advarselslampen for EGR eller VGT turboladeren slukke efter ca. 50 km. kørsel. Tilsæt 2 dåser VB26 med mindst muligt brændstof i tanken, dog minimum 5 liter.
E FAP Filter (Partikelfilter)
Når den fordampede tåge når FAP/DPF filteret er de med til at sænke temperaturen hvilket starter regeneration af filteret. Belægningerne blødgøres så partiklerne hurtigere brænder af.